14 Eylül 2013 Cumartesi

DIY: Ev yapımı ışık kutusu & Lightbox yapımı

Bloggerlar için en büyük sorundur "iyi" fotoğraf çekebilmek. Güzel bir fotoğraf makinesi ve lensin yanı sıra doğru doğru ışık ve kompozisyonda iyi fotoğrafın olmazsa olmazıdır. İyi bir makine ve lense sahipsin, güzel bir kompozisyonda oluşturdun ama doğru ışık yoksa maalesef başarılı bir fotoğraf oluşturmak neredeyse imkansız olur. Yazın günler uzun olduğu için ev içi fotoğraflarda pek sorun olmuyor ama puslu ve karanlık kış aylarında fotoğraf çekmek tam bir kabusa dönüşüyor. Eşimle bu sorunu paylaştığımda internetten nasıl bir şey istediğini bul, ben sana yaparım dedi. Yerli yabancı bir sürü siteyi dolaştım ve sonunda nasıl bir şey istediğime karar verdim.


Bu tarz bir ürüne ihtiyaç duyuyorsanız Google'dan ev yapımı Ligt Box diye ararsanız bir sürü farklı seçenek çıkıyor karşınıza.


Ben ekstra ışık kullanmak istemediğim ve evdeki masa veya sehpayı sürekli işgal etmemek için portatif bir şey istedim. Ebadı yaklaşık olarak 50 cm'e 40 cm civarında. Üzerini de güzel görünsün diye desenli kağıt ile kaplayınca pek cici oldu.


Sert mukavva, led ışık, trafo ve içini kaplamak için karton kullandık.
Bu ışık kutusunu ne işe yarar diye merak ediyorsanız uygulamalı olarak göstereyim size!


 Ürünleri aşağıdaki gibi kutunun içine yerleştiriyorum.


Arka fonu beyaz çok güzel kareler çıkıyor ortaya...
Kozmetik fotoğraflarında falan çok işime yarıyor bu kutu!

Merak ettiğiniz veya benim atladığım bir şey olursa cevaplamaya çalışırım.

1 yorum:

  1. muhteşem olmuş :) biz öğrenciler olarak bunu deneyeceğiz evimizde bakalım ne olacak.
    bize de bekleriz; Sosyal Bloglar

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler..

Alev